Saturday, August 30, 2014

Liefs



Vandaag gaat er weer een nieuwe uitdaging van start bij Crazy for CAS. Deze keer een sketch. 


Ik heb het stippen stencil van Stampin'Up gebruikt als embossingfolder voor de achtergrond. De vlinder met witte inkt van Colorbox op vellum gestempeld.  Geeft zo'n mooi zacht effect.

Ik hoor wel eens dat mensen vinden dat witte stempelinkt niet mooi afstempeld, ze krijgen dan randen rondom de afdruk. Dit heeft te maken met dat een nieuw stempelkussen vaak erg "nat" is, en daardoor "uitvloeit". En bij met name de hele lichte (chalk)pigmentinkten geeft dat een lelijk randje rondom de stempelafdruk. Tip - druk je gehele kussen een paar keer af op een stuk papier om zo de meeste inkt van het kussen te verwijderen. Of  maak heel veel kaartjes met het easy Bokeh effect  helemaal in op dit moment en supermooi voor een kerstkaart. Je kunt de inkt natuurlijk ook goed gebruiken in combinatie met een stencil en een blendingtool. Na verloop van tijd is het inktkussen dus wat "droger" en maak je er supermooie afdrukken mee.

9 comments:

  1. Prachtige kaart Sientje.
    Super mooie vlinder.
    Gr Elly

    ReplyDelete
  2. your card is just gorgeous, Sientje - will have to put this on my Pinterest board!

    ReplyDelete
  3. weer eenheel erg prachtig kaartje ! supermooi gemaakt, mijn bollenfolder is vandaag in bestelling gegaan... =)
    grtjs,martina
    x

    ReplyDelete
  4. Leuk en simpel kaartje, ik vind de kleuren erg leuk (hoewel zwart en wit officieel geen kleuren zijn ;) )

    ReplyDelete
  5. Zou ik daarom maar zo weinig werken met witte inkt? Je vlinder is prachtig zeg! Gaaf gedaan!

    ReplyDelete
  6. Wat een gave kaart, en wat is je vlinder mooi ☺
    Een leuk en gezellig (knutsel) weekend nog ☼
    Liefsss van Erica
    {Heidebloempjuh}

    ReplyDelete
  7. ik heb niet zo verstand van ...maar u bent wel heel creatief...mooi hoor...bedankt dat u een bezoekje nam op mijn blogje...ik lees graag bij bloggers, als ik tijd heb reageert ik want ik ben altijd werken en met het gezin....blessings..

    ReplyDelete
  8. Zo, jij kwam goed uit de voeten met de sketch. Had even tijdgebrek. Hopelijk kom ik snel weer toe aan knutselen.

    ReplyDelete